A spanyol Facebookot úgy hívják: tapas bár
Bocsánat, egy kicsit sarkítottunk. A tapasra nincs is szükség.
Nem tudjuk, hogy az elmúlt évek legjobb spanyol reklámjai közé bekerülhet-e (a reklámipar ugyebár arrafelé sem tündököl), de hogy a Coca-Cola kreatívjai a spanyol néplélek elevenjére tapintottak vele, abban biztosak vagyunk. Az elmúlt évtizedben a spanyoloknak rengeteg bizonytalansággal kellett szembenézniük a gazdasági válság elhúzódása miatt, az egyik legérzékenyebb pontot pedig sokszor kedvenc bárjaik bezárása jelentette. És még mielőtt iszákossággal vádolnátok őket − vagy minket − gyorsan hozzá is tesszük:
Spanyolországban kocsmázni mindenek felett közösségi élmény.
Máskülönben már az is súlyos problémákat vetne fel, hogy az egy főre jutó bárok száma egyes adatok szerint az egész Európai Unióban Baszkföldön a legmagasabb, de a fővárosok versenyében Madrid is hasonló babérokra tör. Nem kérem! A bár egyszerűen csak a legnagyobb közösségi „oldal” Spanyolországban, ahogy arra a Coca-Cola emlékeztet minket. Mert tényleg csak kétféle spanyol létezik: az asztalnál ülő és a pultot támasztó. Minden más egyszerű külsőség.