Utazás

„Dédelgesd az álmaid, a miénk szép fokozatosan valósággá vált" – Egy tenerifei varázslat története

Horváth Bálint | 2017-02-17

Ősszel hiányozni kezd a nap melege. Télen már azt is örömmel vesszük, ha „melegebb éghajlatra\" küldenek bennünket.

Ősszel hiányozni kezd a nap melege. Télen már azt is örömmel vesszük, ha „melegebb éghajlatra" küldenek bennünket.

A mi családi utazásaink eltérnek a hagyományos vakációktól, ugyanis két rendkívül súlyos betegséggel élő lányunkat, Virágot és Málnát is magunkkal visszük. A legtöbb ilyen családnak nem adódik lehetősége előrébb lépni, de mi a kórházi kezelések alatt is kitartóak voltunk, és tartjuk magunkat a céljainkhoz. Szeretnénk példát mutatni:

érdemes célokat kitűzni és megvalósítani.

Egy utazás nem keletről nyugatra, vagy egy hegy lábától a csúcsra vezet, hanem szívtől szívig – és gyakran utazás közben találjuk meg saját magunkat! Feleségemmel idén fantasztikus, ugyanakkor biztonságos úti célt választottunk télire: a Kanári-szigetek legnagyobbikát, Tenerifét!

A tervezés fontosságát még gyermekkoromban láttam Édesapámtól: megözvegyülése után nem adta fel, hanem közös utazással tartotta össze a családunk megmaradt tagjait. Ez ügyben mindenkinek azt javaslom, hogy dédelgesse álmait, a miénk szép fokozatosan valósággá vált, most pedig szeretnénk megosztani tapasztalatainkat, élményeinketMindezek tudatában nézzétek képeinket, mert lehetséges, hogy úti beszámolónk a Ti utazásotok megtervezéséhez is támpontot nyújt majd.

A tengerparton
A sárga part igazán ritka errefelé

A célunk tehát Tenerife, ahol ritka a képen látható sárga homokos part. Ezen a vulkáni szigeten a fekete homok a jellemző, de ha már itt járunk, feltétlen látogassuk meg a Playa de las Teresitast és – az autentikus hangulatú Lucas Kioscójában fogyasszunk is valamit. A tulaj több mint 40 éve szolgálja ki az ideérkezőket!

spanyol-nyaralas

Csak alaposan!

Indulás előtt gondosan kiválasztottuk, mit szeretnénk látni. Az egyik hely Bajamar volt, ahol az Atlanti-óceán hullámai nekicsapódnak a sziklafalnak és a lehulló víz tölti meg a ott elterülő medencéket. Szeles és csendes időben is külön élmény!

Aqualand
Itt mi is szívesen lennénk újból gyerekek

Azoknak, akik az óceán vize kevés lenne, több vízipark közül választhatnak. Itt található a Európa legegzotikusabb parkja is, ahol olyan átlátszó csőcsúszdán száguldottam, amely egy cápákkal teli medencén megy keresztül. A fenti képen a kisebb, szintén nagyon szép és egzotikus környezetű Aqualand gyermekmedencéje látható. Az ember itt kedvet érez rá, hogy újból gyerek legyen.

delfinarium

Viszonylag furcsa, hogy egy vízicsúszda-parkban nemcsak medencék és csúszdák, hanem például delfinshow is része a kikapcsolódásnak – erre természetesen külön medence van kialakítva. Delfineket a természetes élőhelyükön is van lehetőségünk megcsodálni.

Horgászat a Kanári-szigeteken
Horgász a sziklaszirten

A helyi lakosok közül sokan horgászatot választják kikapcsolódásnak. Nem is csoda, ha ilyen fantasztikus helyen horgászhatnak.  A családból egyikünk sem nagy rajongója ennek a sportnak, de a hely láttán még mi is kedvet kaptunk. A helyiek megmutatták nekünk azt is, hogy itt a legkisebb horog akkora, mint a hüvelykujjam.

A parti sétány
A parti sétány mellett rengeteg hasonló szálloda és étterem látható – igazán szemet gyönyörködtető látvány amúgy is gyönyörű helyen.

Több mint tengerpart

tenerife-teide
Spanyolország legmagasabb pontjától nem messze

Ha a Kanári-szigetek kerülnek szóba, sokaknak kizárólag homokos strandok jutnak eszükbe, de a szigetnek meglepően sok arca van, és sok lehetőséget kínál. Feleségemmel a Teide csúcsát is megközelítettük: egy darabig felvonó viszi fel az embereket, onnan pedig a bátrabbak kalandosabb úton indulhatnak tovább Spanyolország legmagasabb hegycsúcsa felé!

horvath-balint
Spanyolország legmagasabb pontja a Kanári-szigeteken található

Ha felszeretnénk jutni a 3718 m-es magasságba, akkor bizony előre kell gondolkodnunk, és jó két hónapra előre le kell foglalni az időpontot. Én 11 és 13 óra közé foglaltam. A személyi okmányaid felmutatásával, foglalásod egyeztetése után indulhatsz tovább gyalog. A ritkás levegő a máig is aktívnak nevezett vulkán kénes füstjével vegyül, így jó okot ad arra, hogy a lefelé jövő emberek sok szerencsét kívánjanak a felfelé menőknek. Ám ezt csak felérve érted meg, és lefelé már te is szerencsét kívánsz. Viszont ha a rendelkezésedre álló másfél óra alatt nem érsz vissza, akkor a keresésedre indulnak!

A felhők fölött mindig...
A felhők fölött mindig…

És igen – a kérdésre a válasz: a felhők felett mindig kék az ég. Erről saját szemünkkel is meggyőzödhettünk. Számos csodálatos hely létezik a földön, amit érdemes saját szemmel is megnézni – Tenerife magaslatai mindenképp ezek közé tartoznak.

spanyol-strand
Elérhető luxus a strandon

A partra visszatérve többféleképpen pihenhetjük ki magunkat: lefekhetünk a homokba, valamilyen matracra – ha viszünk magunkkal –, vagy napozóágyakra. Vannak a képen látható szép fekvőhelyek is – mindenki az igényeinek és a pénztárcájának megfelelően választhat.

kanariszigetek

Ez lenne a tél?

A képek nézegetése közben ne feledjük, hogy decemberben készültek. Ezt magunk is alig hittük el, hiába voltunk ott személyesen. Ráadásul megtehetjük hogy közvetlenül egy világsztár villája mellett fürödjünk az óceánban: a fenti fotón látható kastélyszerű épület tulajdonosa állítólag Elton „eltűnt” (?) John.

spanyol_partok
Az épület és a túloldali partszakasz egy kicsit távolabbról

Gyakran előfordul itt az emberrel, hogy nem tudja eldönteni: nézegesse a szép helyeket, vagy ugorjon fejest az életbe és az óceánba – de legjobban tesszük, ha felváltva mindkettőt kipróbáljuk.

spanyol_nyaralas

Ez a kép szintén az Aqualand egyik csúszdatornyából készült. Bámulatos, milyen festői környezetben helyezkedik el egy ilyen vízipark. A felhőket a hegyek alatt és az óceánhoz közel keressétek!

Ízelítő a tenerifei decemberből
Ízelítő a tenerifei decemberből – távolban a Montaña Roja

Azokon a napokon, amikor autót béreltünk, majdnem minden nap elmentünk El Medano felé. A Montaña Roja kifejezetten szeles a partja kedvez a szörf, a kite-surf és más szeles-vizes sportok kedvelőinek, no meg azoknak aki szeretik nézni-fotózni őket.

kanari-szigetek

Tenerifét nemcsak a pálmafák népesítik be: szinte megszámlálhatatlan növényfaj él itt. Ha már decemberről beszélünk: egy karácsonyfa-hatású kép is készült Mascában, a híres kalózfaluban, melynek a régi időkben a környező hegyek biztosítottak menedéket. Érdekessége még, hogy a mai napig élnek itt helyiek – ha lehet, ők még kedvesebbek, mint a part mentén élők!

Tenerife sokszínű

Itt még a nap is máshogy nyugszik le

Nem szabad szó nélkül elmenni amellett sem, amikor a nap az óceánba bukik, és minden nap más-más festményt rajzol a parton lévők vásznára. Jelen esetben ez az „aranyember” volt a segítségemre, hogy megörökítsem az egyik ilyen gyönyörű pillanatot.

Tenerife olyan, akár egy csodálatos gyémánt, melynek legalább ezer oldala van, és minden egyes oldalán másként ragyog a tekintetünk. Nem volt olyan sarok vagy kereszteződés, ahol ne estünk volna egyik ámulatból a másikba! Tenerifén viszonylag kis területe ellenére kilenc teljesen eltérő mikroklíma található – van is miért csodálkozni!

A sziget lakossága varázslatos egyveleget alkot: a helyi őslakosok angol, orosz, német, és világ számos más pontjáról érkező turistákkal keverednek, és ehhez rendkívül finom, egyedi fűszerezést ad a tartósan ott élő magyarok viszonylag kicsi, de annál szerethetőbb közössége. Innen a távolból üdvözlünk minden ott élő magyart. Legyen ugyanaz a mosoly a lelkükben, mint amit az ottani nap melege barnított az arcukra.